Sofraların Bereketi: Aşure

Aşure; bakliyat, kuruyemiş, kuru meyve ve baharatla yapılan besin değeri yüksek geleneksel bir tatlıdır.

Aşure, bitkisel kaynaklı besinlerle hazırlandığı için kolesterol içermez. Yüksek protein ve çözünür posaya sahip baklagiller ile mineraller bakımından zengin kuru yemişler sayesinde kalp damar sağlığını korur. Diğer yandan ‌Omega-3 yağ asidi bakımından zengin kuru yemişler sayesinde kan kolesterolünü düşürücü etkiye sahip. Mineral ve antioksidan yoğunluğu yüksek olan tatlı, bağışıklığı kuvvetlendirir.

İçerisindeki kuru ve yaş meyveler A, E ve C vitaminlerinin, tahıllar B vitaminleri ile demir ve çinko minerallerinin, yağlı tohumlar ise ‌anti-inflamatuar özellikteki ‌Omega-3 yağ asitleri içerir. Vitamin ve mineral dengesini korur ve depresyon riskini azaltır. Özellikle büyüme çağındaki çocuklar için zekâ gelişimi, doku yapımı ve enerji ihtiyacı bakımından sağlıklı bir tatlıdır. Enerji ihtiyacı artan emzirme dönemindeki annelerin beslenmesine katkıda bulunarak süt yapımını ve kalitesini artırır. Kabızlığı önleyici etki gösteren tatlı, bağırsak ve rektum kanserlerine yakalanma olasılığını düşürür.

 

Yeşilova Olumluluk Danışmanı

Uzman Diyetisyen/Fitoterapist / Tıbbi Biyokimya Bilim Uzmanı

Meltem ERDAŞ

Paylaş