Vücut Direncini Artıracak 4 Mucize Besin

Kış, soğuk ve çetin yüzünü göstermeye başladıkça vücut direncimizi artıracak besinlere de ihtiyacımız artıyor. Gelin, bu besinlerin neler olduğuna yakından bakalım ve neden mutfağımızda bu besinlere daha çok yer vermeliyiz bunun nedenlerini inceleyelim.

Havadaki ani değişimlere vücudumuzu da mutlaka hazırlamalıyız. Özellikle hastalıklardan korunmak ve kışı daha sağlıklı bir şekilde geçirmek için vücut direncimizi artıracak takviye besinlere ihtiyacımız artacak. Vücut direncini artırmada bağışıklık sistemini güçlendirerek işe başlamalıyız. Bu aşamada en çok tercih etmemiz gereken besinler antioksidan kapasitesi yüksek olanlardır. Bu listede başı çekenlerden olan lahana, soğan, ıspanak ve erik kurusunun faydalarına yakından bakmaya ne dersiniz?

KIŞ SOFRALARININ OLMAZSA OLMAZI: LAHANA

Bağışıklık sistemine en çok yardımcı olacak besinlerden olan lahana, kış sofralarının olmazsa olmazıdır. Faydalarıyla da bu sofralarda sıklıkla yer almayı hak eden lahana; C, B ve E vitaminleri, demir, potasyum ve magnezyum mineralleri sebebiyle bağışıklık sistemini güçlendiren ve hatta kanserden korunmada öne çıkan kış sebzelerdendir. Toksin maddelerin vücuttan atılmasına da yardımcı olan lahana, içeriğindeki kükürt ile bağışıklık sistemini güçlendiriyor, hastalıklara karşı koruyor, iyileşme süresini hızlandırıyor. İster turşusunu ister salatasını isterseniz de dolmasını bol bol tüketebilirsiniz.

SOFRANIZDA SOĞANGİLLER FAMİLYASINA YER AÇIN

Doğal antibiyotik olarak bildiğimiz soğan ve sarımsak özellikle kış aylarında tüketim sıklığını artırmamız gereken besinlerden. Hatta soğangiller familyasına giren tüm sebzeler mutlaka tüketilmeli. Bu familyadan olan pırasa haftada bir ya da iki gün sofralarımızda bulunmalı. En güçlü antioksidanlar listesinde ilk 10’da görebileceğiniz soğanın özellikle moru için adeta bir şifa deposu denebilir. Kansere karşı koruyucu olan mor soğan, bu alanda sarı soğanlardan daha iddialıdır.

SEZONUN EN SEVİLENİ “ISPANAK”

Antioksidan madde içeriği en yüksek sebzelerden biri olan ıspanak, vücut direncini artıran besinlerin başında geliyor. İçeriğinde A, C, D ve K vitaminlerini bulunduran ıspanak ayrıca demir, iyot, potasyum, sodyum, bakır, çinko, lutein, kalsiyum, protein ve folik asit açısından da oldukça zengindir. Cilt sağlığından göz sağlığına kadar birçok faydası olan ıspanak özellikle çiğ olarak tüketildiğinde bu faydalarını daha da cömert bir şekilde sunuyor.

YAZDAN KALAN ŞİFA: ERİK KURUSU

Yaz aylarında kurutulan kış geldiğinde bizi bir kalkan olarak koruyan erik kurusu, içinde bol miktarda kalsiyum ve D vitamini bulundurur. Kışın soğuk algınlığına karşı koruyucu olan erik kurusu bunun yanı sıra kemik sağlığını da önemli ölçüde korur. Bunun dışında kuru eriğin içerdiği zengin potasyum ve magnezyum mineralleri nedeniyle; tansiyon, karaciğer, kalp, böbrekler için faydası vardır.

Paylaş