Vitamin Deposu: Kereviz

Kereviz kalsiyum, sodyum, bakır, magnezyum, demir, çinko, ve potasyum gibi minerallerle birlikte, yağ asitleri de dahil olmak üzere; A vitamini, K, C, E, D ve B vitaminleri (tiamin, riboflavin, folik asit, vitamin B6, ve B12 vitamini) ile birlikte aynı zamanda lif yönünden de zengin bir içeriğe sahiptir. Şimdi, kerevizin sağlık açısından faydalarına daha yakından bakalım... Kerevizin faydaları nelerdir? İşte bilinmesi gerekenler...

Yoğun Su İçerir

Kerevizde, hücresel fonksiyonlar ve hidrasyon için hayati önemde olan, yüzde 95 oranında su ve elektrolit bulunur. Uzun bir uçak yolculuğunun veya gıda zehirlenmesinin ardından vücudunuzun tekrar su kazanması için, taze sıkılmış kereviz suyunu, yine elektrolit açısından zengin olan hindistan cevizi suyu ile karıştırın. Bu özel içecek, marketlerdeki spor içeceklerinden daha faydalıdır.

Alkalin Minerallerle Doludur

Kerevizde potasyum, magnezyum, sodyum ve demir bulunur, bu yüzden de hem oldukça alkalize edicidir hem de et, süt ürünleri ve işlenmiş gıdalar gibi asitli yiyeceklerin etkilerini nötralize eder. Bu mineraller aynı zamanda birçok vücut fonksiyonu için çok önemlidir.

Kerevizde Bulunan Sodyum Daha Çok Emilebilir

Vücudunuz tarafından kerevizdeki tuzun emilimi, normal tuzun emilimine göre çok daha kolaydır. Bu da eğer sağlıklı beslenmeye çalışıyorsanız, tuzlu ve sağlıksız yiyecekler yemenizi önler.

Klorofil Açısından Zengindir

Klorofil kanı yenilemeye yardımcı olur ve kanserden koruyucu, iltihaplanmayı önleyici ve antioksidan özelliğe sahiptir. Klorofilin bu faydaları, yeşil yapraklı gıdaların sağlığımız için çok faydalı olmasının baş nedenlerinden biridir.

Suda Çözünen ve Çözünmeyen Lifler Açısından Zengindir

Vücudun sağlıklı boşaltım fonksiyonlarına yardımcı olur, kan şekerini ve besin emilimini düzenler.

Kilo Vermeyi Kolaylaştırır

Büyük bir kereviz sapı sadece 10 kalori içerirken aynı zamanda vücudunuza sağlıklı besin maddeleri sağlar.

Sakinleşmenize ve Daha İyi Uyumanıza Yardımcı Olan Magnezyum İçerir

Çoğu kişide magnezyum eksikliği vardır, bu yüzden kerevizi beslenme düzeninize dahil etmek bu çok önemli besini vücudunuza kazandırır.

İltihaplanmayı Önler

Akut iltihaplanma iyileşme süreci için önemli ve gerekli olsa da, kronik iltihaplanma birçok hastalığa yol açabilir. ABD Kalp Vakfının belirttiğine göre, kronik iltihaplanma arteskleroz, kireçlenme, osteoporoz, Alzheimer, gıda duyarlılığı, diyabet, kalp hastalıkları ve bazı durumlarda kanser gibi birçok hastalığa yol açabilir. Yaşlanmayı da hızlandırır.

Toksinleri Arındırır

Bu da vücudunuzdaki toksinlerden kurtulmanızı sağlar.

Göz Sağlığına İyi Gelir

Bir bardak doğranmış kereviz, iyi bir göz sağlığı için gerekli olan günlük A vitamini ihtiyacınızın yüzde 10'unu karşılar.

Kötü Kolesterolü, Kan Basıncını Düşürür

Kerevize kokusunu ve tadını veren bütil oftalat isimli bileşen, aynı zamanda kötü kolesterolü düşürür. Kerevizde bulunan ftalid isimli aktif bir bileşenin dolaşım sistemi sağlığını iyileştirdiği bulundu.

Kanserle Savaşır

Kerevizde bulunan luteolin isimli güçlü bir flavonoid, özellikle pankreas kanserinde kanser hücrelerinin büyümesini önler.

K Vitamini Kaynağıdır

K vitamini; kan pıhtılaşması, güçlü kemikler ve iyi bir kalp sağlığı için önemlidir.

Reflüye İyi Gelir

Yayınlanan bir araştırmada, asit reflüsünden şikayetçi hastalara, içinde kereviz de olan düşük asitli beslenme şekli öneriliyor.

İçinde Birçok Antioksidan Vardır

Kerevizde bulunan antioksidanlar, hücrelerimizdeki, kan damarlarımızdaki ve organlarımızdaki istenmeyen oksijen zararından korunmaya yardımcı olur.

İdrar Söktürücüdür

Bu kristaller vücuttaki eklemlerin çevresinde oluşur ve eklemleri kullanırken ağrıya yol açar ve iltihaplı eklemlerdeki dokunun çoğalmasına neden olur.

Bağışıklık Sistemini Güçlendirir

C vitamini ve antioksidan içeriğinin yüksek olmasından dolaylı, düzenli kereviz yemek grip hastalığına ve diğer birçok hastalığa yakalanma riskinizi düşürür.

Sinir Sistemine Ve Beyin Sağlığına İyi Gelir

Kereviz, sinir sistemini oksijene bağlı zararlardan korur.

Paylaş