Tiroide İyi Gelen Besinler

Her 10 kişiden birinde bulunan tiroit hastalıklarının en sık görülenleri arasında; Tiroit bezinin az çalışması (hipotiroidi) fazla çalışması (hipertiroidi) ve nodüller bulunuyor. Tedavisinin mümkün olduğu belirtilen tiroit hastalıklarının en bilinenin Hashimoto hastalığı olup Hashimoto'nun diğer tiroit hastalıklarına çok fazla benzemediğine dikkat çekiliyor. Adı kuvvetli ama yaptıkları silik olan bu hastalık kolay tedavi edilmesine karşın bazı kişilerde iyi ilaç tedavisi ve test sonuçlarına rağmen şikayetler sürebiliyor. Bunların Hashimoto'ya bağlı olup olmadığı kesin bilinmiyor. Tükettiğimiz hangi besin ve ürünler tiroit hastalıkları açısından yararlı mı, zararlı mı?

İyot

Tiroit bezinin normal çalışması için yeterli seviyede iyot gerekiyor. En iyi iyot kaynakları ise iyotlu tuz, deniz ürünleri ile bazı tahıl ve ekmekler olduğu belirtiliyor.

Turpgiller, Yeşil Yapraklılar

Guatr, boyundaki tiroit bezinin şişerek büyümesi anlamına geliyor. Karadeniz bölgesi sık görüldüğü yerler arasında bulunuyor. Karnabahar, lahana, Brüksel lahanası, roka, turp ve şalgam gibi sebzeler guatr yapmalarının yanında tiroidin az çalışmasına da neden olabiliyor. Normal miktarda ve dengeli besleniyorsanız herhangi bir sorunla karşılaşma oranınız çok düşük ancak bu besinleri çok fazla tüketiyorsanız sağlığınız için biraz azaltmakta yarar var.

Soya

Soya tiroidi az çalıştırabiliyor veya ilaç alanlarda ilaç dozunun artırılmasına yol açabiliyor. Diğer besinler gibi ölçülü tüketildiğinde sorun olmadığı belirtiliyor.

Selenyum

En çok deniz ürünleri ve sakatatlarda bulunan selenyum ekmek, tahıllar ve yumurtanın da içeriğinde yer alıyor.

Çinko, Bakır, Magnezyum

Çinko, bakır ve magnezyum üçlüsünün işe yaradığını henüz kanıtlanmamışken destek olarak kullanıma uygun bulunmuyor.

Kahve ve Çay

Kahve, çay ve az miktarda alkolün tiroit hastalıkları ile ilgisi bulunmuyor. Kahve, alınan ilaç dozunun artırılmasına neden olabiliyor. D Vitamini ile ilgili az sayıda bulunan kanıtlar ise şimdilik faydası olmadığını gösteriyor. Henüz glutensiz veya şekersiz diyetler ve probiyotiklerin yararları da bilinmiyor. Ancak başka faydaları olduğu belirtiliyor.

Paylaş