Tibet’in Beş Hareketi

Tibet’in Gençlik Pınarı olarak da bilinen Tibet’in Beş Hareketi’ni mutlaka duymuşsunuzdur. İnsanların çoğu, dünyada milyonlarca kişi tarafından uygulanan bu hareketleri, bir dinsel bir ayin zannediyor, fakat durum aslında hiç de öyle değil. Düzenli yapıldığında cildin gençleşmesi, sabahları enerjik olmak, sağlıklı uyku, göz problemlerinde azalma, ağrıların geçmesi, fiziksel kuvvet, hafıza güçlenmesi gibi daha birçok faydasının olduğu kanıtlanan ve uzmanlarca önerilen bu hareketleri sırasıyla inceleyelim.

Şimdi, programı uygulamadan önce genel olarak dikkat edilmesi gerekenlere biraz değinelim:

Her hareketin ilk hafta üçer kez yapılması önerilir.

Her hafta bu sayının ikişer artırılması tavsiye edilir. Yani hareketlerin ikinci hafta beş, üçüncü hafta yedi kez yapılmasında yarar var.

Bu sayının 21'i geçmemesine dikkat edilmesi gerekir; çünkü 21'i geçmesinin çakraları olumsuz etkilediği söyleniyor. 21'e ulaştıktan sonra, her hafta 21 kez yapılması uygun görülür.

Hareketler, sabah kahvaltıdan önce yapılırsa daha faydalı olur.

  1. HAREKET

Ayakta kollarımızı açıyoruz. Kollarımız açık bir şekilde tekrar sayımız kadar saat yönünde dönüyoruz. Dönerken derin nefesler alıp vermeliyiz. Bu hareket dolaşımı düzene sokuyor.

  1. HAREKET

Sırtüstü yatıyoruz. Kollarımızı yanlara koyuyoruz avuç içleri yere bakmalı. Sonra ayaklarımızı dizleri kırmadan havaya kaldırıyoruz. Bunu yaparken aynı zamanda kafamızı da kaldırıyoruz. Ayaklarımız ve kafamız aynı anda kalkıp inmeli. Kaldırırken nefes alıyoruz, indirirken veriyoruz. Bu hareket iç organların sağlığını koruyor.

  1. HAREKET

Dizlerimizin üstünde dik duruyoruz. Ellerimiz belimizdeyken başımızı öne eğiyoruz. Çenemizi göğsümüze yaklaştırıyoruz. Sonra belimizi bir yay gibi geriyoruz. Belimizi yaylandırırken nefes alıyoruz, doğrulurken veriyoruz.

  1. HAREKET

Bu hareket, köprü denilen harekete benziyor. Ayakları öne uzatacak şekilde yerde oturuyoruz. İlk önce başımızı öne sarkıtıyoruz, sonra kollardan destek alarak kalçayı kaldırıyoruz. Kalkarken nefes alıyoruz, inerken veriyoruz.

  1. HAREKET

Yere yüzüstü uzanıyoruz. Şınav pozisyonuna benzer şekilde elleri yere koyuyoruz. Vücudumuzu ters V şekline getirip, öne yaylandırıyoruz.

 

Peki, siz de her ortam ve şartta yapılabilecek bu son derece kolay hareketleri düzenli bir şekilde uygulayarak daha sağlıklı, genç ve zinde bir bedene sahip olmak istemez misiniz?

O halde, bir an önce denemenizi tavsiye ederiz…

Paylaş