Stresi Azaltan Besinler

Çağımızın hastalığı stresin dışardan alınan gıdalarla azaltılabileceğini biliyor muydunuz? Sakinleştirici etkisi gören bu besinleri öğrendiğinizde sofranızdan eksik etmeyeceksiniz. Gelin bu gıdaların neler olduğuna yakından bakalım.

Gün içerisinde stres seviyemizi artıran birçok etmenle karşılaşıyoruz. Yaşadığımız bu yoğun stres vücudumuzda ister istemez negatif etkiler yaratıyor. Eğer siz de sürekli olarak yorgun ve halsiz hissediyor, odaklanmada sorun yaşıyor, uyku problemleri çekiyor, abartılı bir şekilde besin tüketiyor, çok çabuk sinirleniyor ve daha sık hastalanıyorsanız stresin esiri altına girmiş olabilirsiniz. Fakat hiç telaşlanmayın “sakinleştirici etkisi” bulunan gıdalar sizin can kurtaranınız olacak.

1. TAM TAHILLI YİYECEKLER

Karbonhidratlar doğal olarak beyinde serotonin hormonu salgılanmasını başlatarak ruh halinizi iyileştirir. Daha fazla lifli olan tahılların sindirilmesi daha uzun sürer ve daha yavaş hızda serotonin hormonu salgılanır. Kahvaltıda tüketeceğiniz bir kâse ılık tam tahıl gevreğiniz ve süt gün boyunca sakin kalmanıza yardım eder. Tam tahıllı besinlerin strese iyi gelme nedenleri ise şöyle sıralanabilir: Magnezyum eksikliği stres ve sıkıntıya yol açan sebeplerden biridir. Tam tahıllı besinlerde ise bol miktarda magnezyum bulunur. Tam tahıllı besinlerde triptofan adında bir aminoasit bulunur. Bu aminoasit, vücudumuzda serotonine dönüştürülür. Serotonin hormonu, rahatlatıcı bir etkiye sahip olan sinirler arası kimyasal ileticidir.

2. YABAN MERSİNİ

Yaban mersini hem çok lezzetli hem de çok faydalıdır. Birçok kişi tarafından süper besin olarak kabul edilen yaban mersini, vitamin ve antioksidan açısından oldukça zengindir. Yaban mersininde bulunan phytonutrientler, stresi azaltmaya yardımcı olurlar. Öğünlerinizde bol bol yaban mersinine yer vererek stresten uzak kalmayı deneyebilirsiniz.

3. BADEM

Bademde, duygusal dengemizi korumamıza yardımcı olan çinko bulunur. Ayrıca badem, demir ve doymamış yağlar açısından zengindir. Doymamış yağlar, sağlıklı beslenmede önemli rol oynayarak stresi azaltmaya yardımcı olurlar. Bademin içinde yer alan demir de stresi azaltmaya yardımcı olur. Çünkü demir seviyesi düşüklüğü, yorgunluk ve dolayısıyla strese neden olabilir.

4. SOMON

İşten sonra biraz rahatlamak, stres seviyenizi düşürmek için akşam yemeğinde somonu tercih edebilirsiniz. Somonda bol miktarda omega-3 bulunur, omega-3 yağ asitleri duygusal sağlığımız için olmazsa olmazdır. Yapılan bir çalışmada omega-3 tüketen kişilerin stres seviyesinde %20 azalma görülmüştür. Başka bir çalışmada ise omega-3'ün depresyon tedavisinde antidepresanlar kadar işe yaradığı görülmüş. Haftada en az 2-3 kez balık tüketmek kalbinizi de strese bağlı oluşacak hasarlardan koruyor.

5. ISPANAK

Ispanak ve diğer koyu yeşil yapraklı bitkiler, içerdikleri folik asitlerle dopamin ve serotonin üretimini destekler. Yapılan araştırmalarda bolca folik asit tüketen insanlarda depresyon oranının daha düşük olduğu gözlendi. Aynı zamanda stresi tetikleyen halsizlik ve baş ağrısı da yeşil yapraklı bitkilerdeki magnezyumla azalıyor.

 

Paylaş