Ramazan Ayında Sofranızdan Eksik Etmeyeceğiniz Besinler

Ramazan ayında beslenmek çok önemli ki; bir de içerisinde bulunduğumuz COVID – 19 salgını dolayısıyla da bağışıklığımızı güçlü tutmak için beslenme şeklimiz daha da büyük bir dikkat gerektiriyor.

İşte bu kapsamda sofranızdan eksik etmeyeceğiniz yiyecekler ile kan şekerinizi koruyarak yeterli vitamin ve mineralleri alarak Ramazan ayını sağlıkla geçirebilirsiniz.

Hurma

İçinde bulunan vitamin ve mineralleriyle tam bir besin deposu olan hurma, sindirimi kolaylaştırır, kansızlığa ve sinir sistemine iyi gelir. Özellikle iftarda 2-3 tane tüketirseniz hem açlığınız hem de tatlı ihtiyacını hızla kesilir.

Yumurta

Tam bir protein deposu olarak sofralarımızda yer alan yumurta, hem besleyici özelliği hem de uzun süre tok tutması ile sahurda tüketmeniz gereken besinler arasında ilk sırada yer almalı.

Tarçınlı süt

Şeker ihtiyacınızı en aza indiren baharatlardan bir tanesi olan tarçın ve kalsiyum deposu olan süt özellikle sahurda iyi bir seçim olabilir. Kan şekerini dengeleyen tarçın sizi uzun süre tok tutacaktır.

Esmer pirinç

İftar denince pirinç pilavı olmazsa olmaz… Bizden öneri iftar sofralarınızda pilavı esmer pirinçten yaparsanız hem sindirim sisteminizi rahatlatır hem de uzun süre açlık hissiyatı duymazsınız.

Elma

İçinde bulunan yararlı vitaminler ile gözde meyvemiz elma ramazan ayında da tüketilmesi gereken meyvelerin başında geliyor. Sahurda tüketeceğiniz bir elma ile hem açlık hissinizi önleyebilir hem de rahat bir sindirim gerçekleştirebilirsiniz.

Badem

Mineral ve protein yönünden oldukça besleyici olan bademe Ramazan ayı boyunca sofralarınızda yer açın. Pek çok faydası olan badem tokluk hissi vermesi ile de tercih sebebi.

Kefir

Vücudunuzda yer alan iyi huylu bakterileri artırmaya yardımcı olup sağlıklı bir sindirim için zemin hazırlayan kefir, Ramazan ayında da sofralarımızdan eksik olmamalı.  Kefir aynı zamanda tok tutması ile de sahurda tüketilmesi gereken besinlerden biri olarak karşımıza çıkıyor.

Çavdar ekmeği

Çavdar ekmeği tok tutması açısından tercih edilirken kaliteli karbonhidrat bileşenleri ile rahat bir sindirime sahip olmanızı sağlıyor.

Avokado

Sağlıklı yağları içeriğinde barındıran avokado protein açısından zenginliği ve uzun süre tok tutma özelliğiyle Ramazan ayında tercih edilmesi gereken meyvelerden bir tanesi.

Ceviz

Yararlı vitaminler ve yağlarla dolu olan ceviz sofranızda yer vermeniz gereken yiyecekler arasında. Ceviz uzun süre tok tutmasının yanında bağışıklık sistemini de güçlendiriyor.

Su

Metabolizmamız için olmazsa olmaz, yaşamımızın kaynağı su sadece Ramazan ayında değil her zaman hayatımızda en öncelikli sırada yer almalı. Ramazan ayında sahurda ve iftar sonrası bol su tüketmeniz hem vücudunuzu susuzluktan koruyor hem de kendinizi daha enerjik hissetmenizi sağlıyor.

Paylaş