İyileştirme Gücü Olan Besinler

Doğanın bize sunduğu besinlerin, diş çürüklerinden sindirim sistemi problemlerine, ülserden kolesterole ve hatta baş ağrısına kadar pek çok rahatsızlığa iyi geldiğini biliyor muydunuz?

Diş çürümelerine karşı ıspanak

A, B, C, E vitaminleri, magnezyum, fosfor, iyot mineralleri ve protein açısından zengin bir sebze olan ıspanak, vücudun direncini artırarak özellikle bahar aylarında nükseden hastalıklara karşı vücudu koruyor. İçerdiği demir sebebiyle de kemik ve dişleri güçlendiren ıspanak diş çürümelerine karşı koruyucu görevini de üstleniyor.

Her derde deva sarımsak

Doğal antibiyotik olarak anılan sarımsak, mevsimsel salgın hastalıklara karşı koruyucu, tansiyon ve kolesterol düşürücü, kan sulandırıcı ve bağışıklık sistemini güçlendirici olarak karşımıza çıkıyor.

Sindirime taze fasulye

Kalorisi düşük, yağ bakımından düşük bir sebze olsa da bol lifli yapısı sebebiyle diğer gıdaların sindirimine yardımcı olan taze fasulyeyi mevsiminde haftada 2 defa tüketerek sindirim sisteminizin daha rahat çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Ülsere biberiye

Biberiye bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde, mide ülserinde, hazımsızlık ve sindirim sisteminin yavaş çalıştığı kabızlık gibi durumlarda, migren tipi baş ağrılarında faydalı olabilir. Ayrıca biberiye yağını da kas ve eklem ağrılarını hafifletmek için kullanabilirsiniz.

Baş ağrısına havuç

Bünyesinde barındırdığı A, C, K vitaminleri, pantotenik asit, potasyum, folik asit, demir, bakır, magnezyum sayesinde vücuda son derece önemli faydaları olan havucu salatalarda, her türlü et ve sebze yemeklerinde kullanabilirsiniz. Havuç unutkanlığa iyi gelirken son yıllarda bunama, alzheimer, kalp krizi, kronik baş ağrıları, deri ve akciğer kanserine karşı kullanılmaya başlanmıştır.

Paylaş