Duruş Bozukluğuna Dikkat!

Türkiye’de kişilerin yaşadığı sağlık problemleri arasında bel/boyun/sırt ağrısı, bel/boyun fıtığı ve kifoz gibi omurga hastalıkları ilk sırada yerini alıyor. Bu artışın en önemli sebebi ise omurganın 1 numaralı düşmanı olan duruş bozukluğu. İlerideki dönemlerde omurga hastalıklarına yakalanmamak için uygulayabileceğiniz 5 maddeyi açıklıyoruz.

Düzenli Spor Şart

Omurga eğriliğini ileri yaşlarda düzeltmek zordur, bu yüzden çocukların erken yaşlarda sporla tanıştırılması gerekir. Spor, kasları güçlendirdiği için dik durmayı sağlar. Ancak çocukluk çağında yapılması gerekenler, spor ile sınırlı değildir. Özellikle okul döneminde ağır çantaların taşınmaması, sırtta ya da elde taşınan çantaların yerine çekmeli olanların tercih edilmesinde yarar vardır.

Doğru Duruşu Öğrenin

Doğru duruş, öğrenilerek alışkanlık haline getirilebilir. Çocuklar ders çalışırken ya da televizyon izlerken oturma pozisyonunda durmakta zorlanıyorsa, bıkmadan usanmadan uyarılmaları gerekir. Bu sayede, bir süre sonra doğru duruş pozisyonunu benimseyip, uyarıya gerek kalmadan uygulayabilirler. Ayrıca yürürken karnı içeri çekerek, mümkün olduğunca omurgaya doğru yapıştırmak da kişiyi doğru duruşa yönlendirir.

Masa Başında Aynı Pozisyonda Uzun Süre Kalmayın

Çalışma alanındaki masa ve sandalyenin ergonomik ve kişinin vücut yapısına uygun olması şarttır. Ofiste, “90-90” denilen pozisyonda oturmak önerilir. Bu oturuş şeklinde dizlerin 90 derece açı ile kıvrılarak yere değmesi, sırtın dizlerle oluşturduğu açının ise yine 90 derece olması gerekir. Kollar da rahatça masanın üstüne konulabilmelidir. Eğer koltuk kolçaklı olursa, kişinin duruşu daha rahat olur. En önemli etken ise kişinin aynı pozisyonda çok uzun süre kalmamasıdır.

Dinlenmeye Zaman Ayırın

Beden gücüyle çalışanlar için duruş bozukluğunun düzeltilmesi çok önemlidir. Çünkü uzun süreli bozukluklar, ağrılara yol açabilir. Örneğin ağır yük taşıyan insanların düzenli spor yapması mümkün olmayabilir, bu nedenle sağlıklı duruş için birtakım düzenlemeler yapılması gerekir. İşverenlerin çalışma saatlerini bu fikre göre düzenlemesiyle, beden gücüyle çalışan kişiler iş dışında, bir yere gidip uzun saatler oturmak yerine, uzanarak dinlenebilir.

Düzenli Uyumaya Çalışın

Kas fizyolojisi açısından kasların yeniden tamir edilebilmesi için düzenli ve yeterli uykunun yeri ayrıdır. Ancak burada yatış pozisyonu da önem taşır. Kişinin, kaslarını yormayacak şekilde uyuması gerekir. Gevşemesi gereken kasınızı yoracak bir şekilde, örneğin kolunuzu başınızın altından geçirerek yatarsanız, duruş bozukluğu ortaya çıkar. Ayrıca baş ile omuz arasındaki yüksekliği dolduracak bir yastık kullanılması önerilir.

Paylaş