Doğadaki Eşsiz Protein Kaynakları

Sağlıklı beslenme hepimizin hayatında sürekli uygulaması gereken bir gerçek. Peki sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazlarından proteini, etin dışında başka birçok şeyden almanın mümkün olduğunu biliyor musunuz? Bitki bazlı beslenmelerinizde size en az bir tavuk parçası kadar protein sağlayan yüzlerce protein kaynağı olduğunu söylesek?

Olgunlaşmamış soya fasulyesi (Edamame)

Soya fasulyesinin bir fincanı yaklaşık 19 gram protein içerir. Harika bir atıştırmalık için edamame olarak da bilinen olgunlaşmamış soya fasulyesini biraz tuzla buharda pişirerek ya da kızartarak tüketebilirsiniz.

Nohut

Protein bakımından oldukça zengin ürünler arasında yer alan nohut, 1 fincanda yaklaşık 15 gram proteine sahiptir. Kızartarak, humus yaparak hatta un haline getirip kurabiye ununda değerlendirebileceğiniz nohudu sofranızdan eksik etmeyin.

Mercimek

Lezzet deposu olarak nitelendirilen mercimek kahverengi, kırmızı, yeşil ya da sarı rengiyle hem sofralarımızı şenlendiriyor hem de vücudumuzun gerek duyduğu proteini karşılıyor. Yaklaşık 18 gram protein bulunduran 1 fincan mercimeği, çorbalarınızda ve yemeklerinizde kullanarak besleyici yönünden kolayca faydalanabilirsiniz.

Tofu

1 fincanında 20 gram protein içeren tofu, pişirildiğindeki lezzetiyle sizi büyüleyecek. Bitki bazlı bir diyet için mükemmel bir alternatif olan tofuyu ayrıca biraz baharatlayıp kızartarak çıtır çıtır yiyebilirsiniz.

Siyah fasulye

Bitki bazlı beslenmeye karar verdiyseniz sofranızdan eksik etmemeniz gereken bir lezzet; siyah fasulye… Çok yönlü kullanılabilen, ucuz ve stoklanması kolay olan siyah fasulyenin 1 fincanı yaklaşık 15 gram protein içerir.

Tempeh

Fermente soya fasulyesinden yapılan geleneksel bir Endonezya soya ürünü olan tempeh, bir fincanda yaklaşık 20 gram protein içerir. Bu besin, tıpkı tofu gibi içine girdiği her şeyin lezzetini alır. Parçalara ayırarak, salamura veya tuzlu sosta ıslatılıp kızartarak tüketebilirsiniz.

Paylaş