Dişlerimize Ne kadar Dikkat Ediyoruz?

Ağız sağlığı tahmin ettiğimizden çok daha büyük önem taşıyor. Yaşam tarzımızdaki değişimler, beslenme alışkanlıklarımız, gelişen teknoloji ile kullandığımız ürünler gibi birçok faktör, ağız ve diş sağlığımızı derinden etkiliyor. Peki biz ne kadar dikkat ediyoruz?

Hem sağlıklı hem de güzel görünen dişlerle hayata içinizden geldiği gibi gülümsemek için uygulamanız gereken basit alışkanlıkları sıralıyoruz.

Dişlerinizi fırçalamadan uyumayın.

Yatmadan önce fırçalama, gün boyunca biriken mikroplardan ve plaklardan sizi kurtarır.

Dişlerinizi özen göstererek yavaşça fırçalayın.

Dişleri kötü fırçalamak hiç fırçalamamaktan daha kötü olabilir. Plakayı çıkarmak için diş fırçasını yumuşak, dairesel hareketlerle hareket ettirerek, fırçalamaya zaman ayırın. Açılmamış plak sertleşerek kalkülüs birikmesine ve diş eti iltihabına (erken diş eti hastalığı) neden olabilir.

Dilinizi fırçalamayı unutmayın!

Plak, dilinizde de olabilir. Bu sadece ağız kokusuna neden olmakla kalmaz, diğer ağız sağlığı sorunlarına da neden olabilir. Dişinizi her fırçalayışınızda dilinizi fırçalamayı da unutmayın.

Diş macununuzun florür içerdiğinde emin olun.

Florür, diğer sağlık durumlarını nasıl etkilediği konusunda inceleme altına alınmış olsa da bu madde, ağız sağlığında bir dayanak noktası olmaya devam ediyor. Bunun nedeni, florürün diş çürümesine karşı önde gelen bir savunma sağlıyor olması. Çürümeye yol açabilecek mikroplarla savaşmanın yanı sıra dişleriniz için koruyucu bir bariyer oluşturur.

Diş ipini ihmal etmeyin.

Diş ipi kullanımı dişlerin arasında oluşacak çürümeden korumanın yanı sıra diş etlerini canlandırmanın, plakları azaltmanın ve bölgedeki iltihaplanmayı azaltmanın bir yoludur.

Hekiminizin önereceği ağız temizleme suyu ile gargara yapmanın özelikle üç büyük faydası bulunuyor:

Ağız temizleme suyu ile gargara yapmak ağızdaki asit miktarını azaltır, diş eti ve çevresinde fırçalanması zor bölgeleri temizler ve dişleri yeniden mineralize eder. Özellikle diş fırçalamakta zorluk çeken çocuklar ve diş ipi kullanmayanların daha fazla dikkat etmesi gerekiyor.

 Yemeklerden sonra su için.

Yemeklerden sonra içilen su yapışkan ve asitli yiyeceklerin ve içeceklerin dişteki olumsuz etkilerinin bir kısmının yıkanmasına yardımcı olabilir.

Meyveleri ısırarak yiyin.

Lifli gıdalar dişler için de harikadır!

Şekerli ve asitli yiyeceklere sınır getirin.

Şeker ağızdaki aside dönüşür ve bu da diş minesini aşındırabilir. Bu asitler oyuklara neden olur, asitli meyveler, çaylar ve kahve de diş minesini aşındırabilir. Bu tür yiyeceklerden tamamen uzak durmak zorunda olmamanıza rağmen, dikkatli olmak gerekir.

Yılda en az iki kez diş hekimine görünün.

Temizlik ve gerekli tedaviler, sorunlar ilerlemeden çözülmelidir.

Fazla diş macunu kullanmayın.

Fazla diş macunu kullanmak dişlerde aşınmalara sebep olabilir. Her bir fırçalama için diş fırçasının ortasına sürülen nohut büyüklüğündeki diş macunu yeterlidir.

Paylaş