Basit İpuçlarıyla Bedeninizi Doğrultun

Günümüzde teknolojik ilerlemelerle birlikte masa başında yapılan işler sürekli artış göstermiş ve bu tip işlerde istihdamın artışına paralel olarak görülen kas ve eklem sorunları halk sağlığında ciddi yer tutmaya başlamıştır. Masa başı çalışmak, vücut yapısına uygun olmayan koltuklarda oturmak bel ve boyun ağrılarını tetikliyor. Tüm gün bilgisayar başında oturup da bu ağrılardan şikayet etmeyen neredeyse yok diyebiliriz. Sırtta kamburluk, varis, el ve kollarda sinir sıkışması gibi şikayetleri de beraberinde getiren uzun süre oturarak çalışmaya ilişkin olarak, bedeninizin ihtiyacı olan dengeyi sağlamak adına uygulayabileceğiniz yöntemleri sizler için sıraladık.

Sandalyenizi kendinize göre ayarlayın

Öncelikle ilk olarak sandalyenizi kendinizi göre ayarlamalısınız. Dizleriniz aynı yükseklikte olmalı ve kalçalarınızdan biraz daha aşağıda kalmalı. Sandalyenizin sırtıyla oturma yeri arasında 110 derecelik bir açı olmalı. Böylelikle 90 derecelik bir sandalyeye oturarak bedeninize gereksiz stres bindirmemiş olursunuz. Kollarınızın dirseklerinizi desteklemesi, dirseklerinizin 90 derecelik bir açıyla bükülmesi gerekir. Böylelikle omuzlarınızı rahat bırakabilirsiniz.

Bilgisayarınızın konumunu ayarlayın

Masanızda oturduğunuzda, bilgisayar ekranınızın tam karşınızda olması, çenenizin sadece 20-30 derecelik aşağıya doğru bir açı yapması gerekiyor. Eğer ekranınız çok uzaktaysa, boynunuz başınızın tüm ağırlığını taşımak zorunda kalır. Bu da boyun ve sırt ağrılarına neden olur.

Sık sık ara vermeyi unutmayın

Masa başında çalışırken her yarım saatte bir ayağa kalkın ve omuzlarınızı geriye doğru hareket ettirerek postürünüzü düzeltin.

Su için

Vücudun gerek duyduğu kadar su içmek, bedeninizdeki dokuların esnek ve sağlıklı olmasını sağlar. Bu da bedeninizi esnetmek istediğinizde size yardımcı olur. Hatta oturduğunuz yerden su içmek için kalkmak bile hareket etmek için güzel bir bahane olabilir.

Ayakta yemek yiyin

Eğer tüm gün oturduysanız ve yiyeceğiniz şeyler ayakta yemeye uygunsa, bunu bir fırsat olarak kullanabilirsiniz. Ayrıca ayakta yemek yemek sizi çok fazla yemekten de alıkoyar.

Bacak arkanızı esnetin

Güçlenmek ve kas oranını artırmak isteyen birçok kişi esneme hareketlerini umursamayıp kendini ağırlıklara veriyor. Oysa postürünüzü düzeltmek için öncelikle bacak arkanızı esnetmeniz gerekir. Evde yere paralel olacak şekilde bacağınızı kaldırıp, topuğunuzu bir sandalyeye koyarak da bacak arkanızı esnetebilirsiniz.

Kedi/inek pozuyla omurganızı esnetin

Yoga yapanların tanıdık olduğu kedi/inek pozu ile , bel ve boyun bölgesindeki omurlarınızı esnetebilir, omuzlarınızın konumunu düzeltebilirsiniz. Bu pozu her türlü egzersizin sonunda veya akşamları iki dakika boyunca uygulayabilirsiniz.

Triceps kaslarınızı esnetin

Yıllarca bilgisayar başında çalışmak, omuz hareketlerinizi etkilemiş olabilir. Bu durumu basit bir esneme hareketiyle düzeltebilirsiniz. Ayağa kalkın, bir elinizi boynunuzun arkasına koyun ve dirseğinizin tavanı gösterdiğinden emin olun. Diğer elinizle bu havadaki dirseğinizden tutun ve aksi yönde hafifçe esnetin. Bunu iki dakika boyunca her iki kolunuz için de uygulayın.

Öne eğilin

Masanızın başında kambur durduğunuz her anı fark edin ve omuzlarınızı geriye doğru alarak duruşunuzu düzeltin. Gün boyunca birçok geriye doğru eğilme hareketi yapıyoruz ve zaman zaman öne eğilme hareketleri yaparak bunu dengelemek gerekiyor. Bunun içinde küçük bir egzersize ihtiyacımız var. Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın ve topuklarınızla kalçalarınızın aynı hizada olmasına dikkat edin. Avuç içlerinizi bacaklarınızın birleştiği yere koyun. Şimdi öne doğru yavaşça eğilin ve belinizin belirgin bir açı yaptığından emin olun. Ellerinizi yere doğru bırakın ve bedeninizin biraz daha eğilmesine izin verin. Ancak belinizden değil, kalçalarınızdan eğildiğinize emin olun.

Kalçalarınızı sıkın, bırakın

Kalçalarınızın sıkı olmaması, onları hareket ettirmediğiniz anlamına gelir. Gün içinde otururken, toplantıyı beklerken, trafik ışıklarında dururken veya istediğiniz herhangi bir anda kalçalarınızı 1 dakika boyunca sıkın. Bu süre zarfında postürünüzün nasıl düzeldiğine inanamayacaksınız.

Paylaş