Bağışıklığınızı Güçlendirin!


Birçok hastalıkla savaşabilmenin yolu, güçlü bir savunma sistemine sahip olmakla mümkün. Vücudumuzu hastalıklara karşı koruyan güçlü savunma sistemimiz olan bağışıklık sistemini güçlendirmek de bizim elimizde. Güçlü bağışıklık sistemi için beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz? İşte bu konuda doğa bize zengin seçeneklerini sunuyor.

Su olmazsa olmazımız

Sıcaklığın azalmasıyla doğru orantılı olarak su tüketimimizde de bir yavaşlama meydana gelir. Ancak vücudumuzun suya her mevsim ihtiyacı vardır. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için günde en az 2-2,5 litre su tüketin.

Sebze ve meyve tüketimini artırın

Sebze ve meyveler sahip oldukları selenyum gibi mineraller ve  antioksidanlar (A, C, E vitaminleri, folik asit gibi vitaminler, oligosakkaritler ve bazı fenolik bileşikler) sayesinde bağışıklık sistemine olumlu etkide bulunurlar ve rahatsızlıklara karşı vücut direncini artırırlar. Maydanoz, kuşburnu, yeşil biber, greyfurt, portakal, kivi, çilek, enginar içlerinde yüksek miktarda C vitamini, zeytin yağı, ceviz, badem, fındık ve türevleri E vitamini ve havuç, ıspanak, domates, brokoli, pırasa, balkabağı gibi sebzeler ise bir A vitamini türevi olan “beta karoten” bakımından zengindir. Bağışıklık sisteminiz için bu sebze ve meyveleri mutfağınızdan asla eksik etmeyin.

Doğal antibiyotik: Sarımsak

Geçmişten bu yana insan sağlığı için eşsiz bir yiyecek olan olarak nitelendirilen sarımsak, C ve E vitaminleri ile selenyum minarelini içeriğinde barındırır. Yemeklerimizde sadece bir lezzet olarak değil, doğal bir ilaç olarak da yer alan sarımsak, bağışıklık sistemini destekleyerek hastalıkların oluşumunu önlemek adına yardımcı olur.

Yulaf tüketin

Bağışıklık sisteminin uyarıcı özelliğinin yanında birçok bilimsel çalışmalarda da kanser, mikrobiyal enfeksiyonlar, diyabet ve yüksek kolesterol tedavisinde de etkili olabileceği ifade edilen “beta glukan” içeriğine sahiptir. Bkış aylarında soğuk algınlığı ve gribe yakalananlar ile yoğun, stresli bir çalışma ortamında bulunanlar beslenmelerinde mutlaka yulafa yer açmalıdır.

Yoğurt ve kefire hayır demeyin

Probiyotik etki gösteren besinler, özellikle bağırsak florasını geliştirerek bağışıklık sistemini güçlendirdiği son yapılan araştırmalarda ortaya çıkmıştır.  Türk mutfağının geleneksel ürünlerinden bir tanesi olan kefir ve yoğurdu düzenli tüketirseniz iltihabi hastalıkların oluşumunu önlediği gözlemleyebilirsiniz.

Günde 2-3 fincan yeşil çay yeterlidir

Sağlığına dikkat edenler yeşil çayı günlük beslenmelerinin içine katmayı ihmal etmezler. Yeşil çay, içeriğinde barındırdığı çok sayıdaki antioksidan ve sağlığa yararlı mikro bileşenler sayesinde vücudun zinde kalmasına, günlük fonksiyonların sorunsuz bir şekilde yerine getirilmesine ve hastalıklara karşı korunmaya önemli faydaları vardır. Yeşil çay içerdiği “kateşin” ile de antioksidan etki göstererek bağışıklık sistemini güçlendiren özelliğe sahiptir. İdrar söktürücü etkisi de olduğundan tansiyon ve böbrek hastaları, doktor ve diyetisyenlerine danışarak yeşil çayı öğünlerine eklemelidir.

Zencefil tüketin

Yeri geldiği zaman tıbbi amaçla yeri geldiği zaman ise sofradaki zenginliği artırmak amacıyla kullanılan zencefil B6 vitamini, C vitamini, kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum, manganez ve lif açısından oldukça zengin bir baharat türüdür. Soğuk algınlığı, grip, nezle gibi hastalıklara karşı da koruyucu etki gösterir.

Haftada 2 kez sofranızda balık olsun

Özellikle soğuk deniz balıkları yüksek miktarda antioksidan etki gösteren Omega 3 içerir. Gerçekleştirilen birçok araştırma Omega 3 yağ asitlerinin bağışıklık sistemini artırdığını ve özellikle kolon ve prostat kanserlerinin önlenmesinde yararlı olabileceğini ortaya çıkarmaktadır.

Şekeri yavaş yavaş hayatınızdan çıkarın

Gereğinden fazla şeker tüketimi bağırsak florasını bozarak bağışıklık sistemini baskıladığını yapılan araştırmalar neticesinde ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle beslenmenizde şekeri ve şekerli besinleri azaltarak bağışıklığınız güçlendirmek adına bir hamle atmış olursunuz.

YAŞAM TARZI STRATEJİLERİ

Bağışıklık sistemi bütün diğer vücut sistemleri ile koordineli çalıştığından sadece beslenmeye yetmiyor. Bütün sağlık önerileri ve hijyene de gerektiği kadar önem verir, aşağıdaki yaşam tarzı stratejilerini uygularsanız bağışıklık sisteminizi daha güçlü hale getirebilirsiniz.

  • Sigara içmemek,
  • Düzenli egzersiz yapmak,
  • Sağlıklı kiloyu korumak,
  • Alkolden kaçınmak veya aşırıya kaçmamak,
  • Yeterince uyumak,
  • Stresi en aza indirmek,
  • Doğru el yıkama ve ağız hijyeni uygulamak.

Paylaş