4 Farklı Nefes Egzersiziyle Stresten Uzak Hayat

Günümüz şartlarında stresle iç içe yoğurulduğumuz yadsınamaz bir gerçek. Peki bu durumdan çıkmak için kısa vadede neler yapabiliriz? Kendimizi nasıl rahatlatabiliriz, diye soruyorsanız ilk yolun nefesten geçtiğini söyleyebiliriz.

Bilinçli alınan nefes, stresle iç içe kaldığımız ortamlarda rahatlamak için en iyi halinde çalışmasını etkilediği gibi aynı zamanda tansiyonunuzu düzene sokar ve rahatlamanızı sağlar. Böylelikle stresinizin de azalmasına yardımcı olur. Gelin bu yöntemler neler, birlikte öğrenelim ve uygulayalım.

  1. Karın Nefesi

Karın nefesi veya bir diğer adıyla abdominal nefes tüm bedeninizi yavaşlatır, nabzınızı ve kan basıncınızı dengeler. Bu tekniği uygularken yapmanız gereken en önemli şey, nefes alırken göğsünüze değil diyaframınıza odaklanmaktır. Nasıl uygulanır: Bir eliniz göğsünüzdeyken diğer elinizi karnınızın üzerine koyun. Burnunuzdan, diyaframınızı şişirecek (göğsünüzü değil) ve ciğerlerinizi gerecek kadar derin bir nefes alın. Her aldığınız nefesin derin ve istikrarlı olmasına özen gösterin. Bu tekniği dakikada 7-10 defa olmak üzere 10 dakika boyunca tekrarlayın.

  1. Alternatif burundan nefes

Bu teknik sizi sakinleştirip dengelerken bir yandan da beyninizin her iki tarafını da bir araya getirmenizi sağlar. Bu tekniği özellikle uyku problemi yaşayanlar uykuya dalmadan önce yaparsa ciddi faydalarını görecektir. Nasıl uygulanır: Rahat bir şekilde meditasyon yapar gibi oturun. Yere veya sandalyeye oturmanız fark etmez, nasıl rahat ediyorsanız o şekilde oturun. Sağ elinizin baş parmağı veya diğer parmaklarınızın yardımıyla sağ burun deliğinizi kapatın. Şimdi sol burun deliğinizden derin bir nefes alın. Nefesinizi sonuna kadar aldığınızda sağ burun deliğinizi açın ve bu sefer solu kapatın. Sağ burun deliğinizden nefesinizi boşaltın. Kendinizi sakin ve dikkatinizi toplamış hissedene kadar bu şekilde devam edin.

  1. Rahatlatıcı Nefes

Bu teknik daha çok bedeninizi ve sinir sisteminizi rahatlatmak için kullanılır. Kendinizi gergin hissettiğinizde, canınızı sıkan bir şeyler olduğunda veya sadece uyku öncesinde rahatlamak istediğinizde rahatlatıcı nefes tekniğini uygulayabilirsiniz. Nasıl uygulanır: Öncelikle sırtınızın olabildiğince düz bir şekilde oturduğunuzdan emin olun. Dilinizin ucunu, üst ön dişlerinizin arkasına yerleştirin. Tekniği uyguladığınız süre boyunca dilinizin bu şekilde kalmasına özen gösterin. Nefesinizi tamamen boşaltın. Nefes alırken içinizden dörde kadar sayın. Nefesinizi tutun ve içinizden yediye kadar sayın. Şimdi de nefesinizi boşaltın ve bu sırada içinizden sekize kadar sayın. Bu tekniği her uyguladığınızda, en az dört-beş tekrar yapmaya özen gösterin.

  1. Durgun Nefes

Uzun süre boyunca nefesinize odaklanabilecekseniz, bu teknik tam size göre demektir. Bu nefes tekniğinde önemli olan kaç sayıda nefes alıp verdiğiniz değil, gözlem yapmaktır. Nasıl Uygulanır: Önce rahat ettiğiniz bir yere oturun, gözlerinizi kapatın ve nefesinizin akışını gözlemlemeye başlayın. Doğal nefes alıp verme ritminizi gözlemledikten sonra şimdi de dikkatinizi tam nefes almadan nefes vermeye geçtiğiniz ana yönlendirin. Arada bir boşluk, bir es olduğunu fark edin. Eğer bu sırada zihniniz başıboş dolaşmaya başladıysa, yeniden zihninizi nefes alıp verme arasındaki o boşluğa yönlendirin. Bu tekniği uyguladıkça, size huzur veren sürekli bir deneyim halini alacak.

Paylaş